DŮLEŽITÉ

Často se stává, že navštěvujete pravidelné lekce organizovaného cvičení 1-2 týdně a jste překvapeni, že výsledek je pouze udržovacího charakteru. Pokud chcete nějaké to kilo (objem) shodit, musíte začít 3x nejlépe 4x týdně cvičit po dobu alespoň jedné hodiny. Bez pravidelného pohybu se hubnout nedá. Pokud cvičíte 4-5 týdně a výsledky se nedostavují, potom je nutné upravit stravovací návyky. Obecně platí jíst dopoledne sacharidy, odpoledne bílkoviny, jíst pravidelně 5-6 denně. Trpět hlady je zakázané, stačí vynechat sladkosti a bílé pečivo.

PITNÝ REŽIM

Při sportu dochází k nadměrnému pocení , před sportem se tedy doporučuje jednorázově vypít přibližně půl litru vody a v menších dávkách tekutiny doplňovat i v průběhu fyzické aktivity. Stačí čistá nebo minerální voda , doporučujeme vytřepat bubliny. Oxid uhličitý zhoršuje vstřebávání vody a během pohybu způsobuje nepříjemné žaludeční problémy .Samozřejmostí by pak mělo být přijímání většího množství tekutin po skončení výkonu - alespoň po dobu jedné hodiny . Sportovci by měli doplňovat i zásoby sodíku , vápníku a hořčíku , neboť zejména tyto minerály se při zvýšené svalové práci spotřebovávají a také se vylučují potem. U sportovce nastává při dehydrataci kritický stav. Jeho organismus se přehřívá a zhoršuje se výkonnost. Díky nedostatku tekutin také nemůže dokonale probíhat regenerace organismu.

OBUV

Výběr obuvi je jedním ze zásadních faktorů pro nezávadné cvičení či tancování .Nesprávně zvolená obuv může způsobit zranění , popřípadě i přetrvávající bolesti zad . Dobré boty by měly mít následující rysy - odpružená podrážka , vstřebávání nárazů , stabilita - správná velikost. Pevné boty které zabraňují noze kluzkému vybočování.

VÁMI ZVOLENOU OBUV NOSTE PROSÍM POUZE DO TĚLOCVIČNY

Nenoste ji venku , protože i nepatrný prach nebo kamínek může způsobit uklouznutí a následné zranění , ale také porušení podlahy .